Licencja LAPL(A)

Krótki opis.
Jest to nowy rodzaj licencji. Jest to licencja idealna dla osoby która chce latać w pobliżu lotniska.

Wymagania wstępne.
Orzeczenie medyczne klasy LAPL, wiek 17 lat (można zacząć od 16).

Czas lotu.
Kurs praktyczny do licencji LAPL(A) według wymagań Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trwa przez minimum 30 godzin lotu. Są to wliczone:
· 15 godzin praktycznego szkolenia w pilotażu w locie na klasie statku powietrznego, jaka będzie wykorzystana do przeprowadzenia egzaminu praktycznego;
· loty samodzielne (pod nadzorem instruktora) 6 godzin, w tym 3 godzin samodzielnego lotu po wyznaczonej trasie z czego co najmniej 1 lot po wyznaczonej trasie na odległość co najmniej 150km (80nm), podczas którego należy lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu.
Podczas nauki latania najlepiej jest brać regularnie lekcje, ale nie ma wymogu ukończenia szkolenia w określonym czasie. Weź pod uwagę, że nie nauczysz się latać w jeden weekend. W ciągu jednego dnia w początkowym etapie szkolenia można wykonać nie więcej niż 2 godziny 30 minut lotu lub 15 lotów po kręgu. Z praktyki wynika, że na początku 2 godziny dziennie ćwiczeń w locie, to dla niektórych osób za dużo. Średnio należy przeznaczyć na kurs 15-20 dni lotnych. Niektórzy uczniowie, dla swojego komfortu wymagają więcej niż konieczne minimum 30 godzin.  Wszystko zależy od Twojego zaangażowania, Twoich zdolności i regularności przyjazdów na lotnisko.
Jedną z głównych korzyści latania u nas, jest to że posiadamy swoje lotnisko - nie musimy czekać i dzielić się nim z innymi ośrodkami, klubami, albo samolotami rozkładowymi/czarterowymi. Cena godziny lotu zawiera opłaty za lądowania w Watorowie i wszelkie inne koszty.

Kurs teoretyczny.
Oprócz latania, będziesz musiał zaliczyć 100 – godzinny kurs teoretyczny z następujących przedmiotów: Prawo lotnicze, Człowiek - możliwości i ograniczenia, Meteorologia, Łączność, Zasady lotu, Procedury operacyjne, Wykonanie i planowanie lotu, Ogólna wiedza o samolocie, Nawigacja.
Kurs może być realizowany w ławce w ośrodku szkolenia, pół na pół przez Internet, albo nawet całość przez Internet. Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminami (także przez Internet) z poszczególnych przedmiotów oraz egzaminem z budowy i zasad eksploatacji samolotu, na którym mają być realizowane loty szkolne.
Egzamin jest zaliczony, gdy student udzieli 75% prawidłowych odpowiedzi z każdego przedmiotu.
Wszystkie przedmioty muszą być zaliczone w formie egzaminu testowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Takie egzaminy są organizowane w formie comiesięcznych 2-tygodniowych sesji. Zgodnie z Part FCL.025 b) egzaminy na licencje pilota turystycznego LAPL(A) kandydat zobowiązany jest zdać w 6 sesjach w terminie 18 miesięcy. W tym czasie, do każdego z przedmiotów kandydat może podejść
maksymalnie 4 razy. Wymaga się także, aby uczeń-pilot zdał egzaminy na Świadectwo Radiooperatora.

Kondycja psychofizyczna.

Można zacząć latanie bez badań lotniczo-lekarskich, ale czas szybko bieganie, lepiej zrobić to wcześniej - przed rozpoczęciem szkolenia. Tak czy siak, badania lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2, od lekarza zatwierdzonego przez ULC, będą potrzebne przed pierwszym lotem samodzielnym. Te badania nie są zbyt skomplikowane, wypełniamy ankietę na temat stanu swojego zdrowia, robimy morfologię, ekg, audiogram, etc, odwiedzamy okulistę i laryngologa, a na końcu wyniki przedstawiamy lekarzowi –
orzecznikowi.

Lot zapoznawczy.
Możesz polecieć z instruktorem na taki lot przed podjęciem decyzji o lataniu, korzystając z Vouchera – prezentu od znajomych albo rodziny. Taki lot zajmuje 30 minut, zarówno samolotem 2-miejscowym jak i 4- miejscowym.
Podczas lotu zapoznawczego z instruktorem poczujesz dreszcz lotniczych emocji, będziesz miał też okazję pilotować samolot. Zobaczysz jak wyglądają charakterystyczne obiekty w rejonie lotniska, poznasz zasady sterowania samolotem i silnikiem.

Koszt uzyskania licencji LAPL(A)

Na całkowity koszt uzyskania licencji LAPL(A) składa się cena kursu teoretycznego, czasu lotu, zakupu książek, opłat do ULC i koszt badań lekarskich. W Adriana Aviation nie ma wpisowego i nie pobieramy składek członkowskich.
Szczegółową ofertę mamy w zwyczaju przedstawiać na lotnisku – po locie zapoznawczym.

Do czego uprawnia licencja LAPL(A).
Posiadając licencję LAPL(A) masz iprawnienie do pilotowania samolotów jednosilnikowych o MTOW (maksymalna masa startowa) 2000kg w celach niezarobkowych. Z taką licencją możesz latać z widzialnością terenu, według tzw. przepisów VFR (Visual Flight Rules) – do lotów z widzialnością, do licencji będzie wpisane także Twoje pierwsze uprawnienie: SEP(L) (single engine piston land) – do
wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych lądowych.

Dalsze możliwości, po otrzymaniu licencji.
Jak tylko odbierzesz licencję, nie przestawaj się uczyć. W Adriana Aviation jest wiele możliwości zwiększania kwalifikacji i kompetencji.
Na przykład: loty nocne VFR NIGHT, angielski lotniczy (według skali ocen ICAO), loty zagraniczne, minikursy uzupełniające/doskonalące (starty i lądowania z krótkich pasów, wyprowadzanie z korkociągów, lądowania z bocznym wiatrem, lądowania awaryjne, podstawowa współpraca w załodze, wlot w IMC, loty grupowe).

Uwaga końcowa o Adriana Aviation.
Na lotnisku znajduje się wygodny hotel dla pilotów, jest bliski dostęp do miasta Chełmno, nazywanego „Padwą Północy”, Torunia, Bydgoszczy i Grudziądza. Przystanek autobusowy jest przy wjeździe do ośrodka.
Posiadamy świetnie wyposażone sale do planowania lotów VFR i oddzielną dla lotów IFR. Na wyposażeniu jest symulator, w którym możesz bezpiecznie przetrenować sytuacje awaryjne, które mogą spotkać pilotów.
Typ samolotu do szkolenia ma znaczenie, musi być on wytrzymały i bezpieczny. Jakość samolotu szkolnego kształtuje cenę kursu. W Adriana Aviation są do wyboru często spotykane samoloty Cessna 150, 172, lub nowe samoloty, także z dobrą opinią wśród pilotów typu Tecnam P2002JF.
Wszystkie samoloty są dobrze wyposażone, a o jakość obsługi technicznej na miejscu dba nasz zespół mechaników.
Napisz maila na adres ht@adriana.com.pl lub zadzwoń do nas: (56) 686 78 67,  przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Albo - najlepiej umów się z nami na lotnisku, z miłą chęcią zaprezentujemy, samoloty, symulatory, instruktorów i odpowiemy na Twoje pytania.
Czekamy na Ciebie Pilocie!

Plik do pobrania