Uprawnienia do wykonywania lotów nocnych z widzialnością - VFR NOC

Krótki opis.
Uprawnienie może być dodane do licencji PPL(A) i jest wymagane w celu uzyskania licencji CPL(A).
Uprawnia do wykonywania lotów w nocy. Loty nocne w FIR WARSZAW
A to loty wykonywane w okresie
od 30 minut po zachodzie słońca do 30 minut przed wschodem słońca.

Wymagania wstępne.
· Licencja PPL(A), lub
· Licencja LAPL(A) i ukończone minimum 5 godzin szkolenia w warunkach IMC
· Minimum 5 godzin nalotu na typie samolotu, na którym będzie prowadzone szkolenie do uprawnienia VFR NOC

Czas lotu.
Kurs praktyczny do uprawnienia VFR NOC według wymagań Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trwa
przez minimum 5 godzin lotu. Są to wliczone:
· Lot zapoznawczy w nocy - 25 minut.
· Lot do strefy w nocy - 30 minut.
· Loty po kręgu w nocy - 1 godzina 36 minut.
· Lot po trasie w nocy - 2 godziny.
· Loty egzaminacyjne - 30 minut.
· Loty doskonalące - wg decyzji instruktora.
Podczas nauki latania najlepiej jest brać regularnie lekcje, ale nie ma wymogu ukończenia szkolenia w
określonym czasie. Weź pod uwagę, że nie nauczysz się latać w jeden weekend. Średnio należy
przeznaczyć na kurs 1-2 dni lotnych. Niektórzy uczniowie, dla swojego komfortu wymagają więcej niż
konieczne minimum 5 godzin. Wszystko zależy od Twojego zaangażowania, Twoich zdolności i
regularności przyjazdów na lotnisko.
Jedną z głównych korzyści latania u nas, jest to że posiadamy swoje lotnisko - nie musimy czekać i
dzielić się nim z innymi ośrodkami, klubami, albo samolotami rozkładowymi/czarterowymi. Cena godziny
lotu zawiera opłaty za lądowania w Watorowie i wszelkie inne koszty.

Kurs teoretyczny.
Oprócz latania, będziesz musiał zaliczyć 4 – godzinny kurs teoretyczny z następujących przedmiotów:
minimalne warunki VMC w nocy; zasady kontrolowania przestrzeni powietrznej w nocy oraz dostępne
wyposażenie; zasady dotyczące nawierzchni lotniska, drogi startowej, miejsca lądowania i oświetlenia
przeszkód; światła nawigacyjne statku powietrznego i zasady unikania kolizji; fizjologiczne aspekty
widzenia i orientacji w nocy; niebezpieczeństwo utraty orientacji w nocy; niebezpieczeństwo
pogorszenia pogody w nocy; systemy przyrządów pokładowych, ich funkcje i błędy; oświetlenie
przyrządów i systemy awaryjnego oświetlenia kokpitu; oznakowanie map do wykorzystania w
oświetlonym kokpicie; praktyczne zasady nawigacji; zasady radionawigacji; planowanie i wykorzystanie
bezpiecznych wysokości; niebezpieczeństwa wynikające z oblodzenia, unikanie i wychodzenie ze strefy
oblodzenia. Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminami. Egzamin jest zaliczony, gdy student udzieli 75%
prawidłowych odpowiedzi z każdego przedmiotu.

Kondycja psychofizyczna.
Wymagane są badania lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2, od lekarza zatwierdzonego przez ULC, będą
potrzebne przed pierwszym lotem samodzielnym. Te badania nie są zbyt skomplikowane, wypełniamy
ankietę na temat stanu swojego zdrowia, robimy morfologię, ekg, audiogram, etc, odwiedzamy okulistę i
laryngologa, a na końcu wyniki przedstawiamy lekarzowi – orzecznikowi.

Koszt uzyskania uprawnienia VFR NOC.
Na całkowity koszt uzyskania uprawnienia VFR NOC składa się cena kursu teoretycznego, czasu lotu,
zakupu książek, opłat do ULC i za badania lekarskie. W Adriana Aviation nie ma wpisowego i nie
pobieramy składek członkowskich.
Szczegółową ofertę mamy w zwyczaju przedstawiać na lotnisku – po locie zapoznawczym.

Do czego uprawnia uprawnienie VFR NOC.
Posiadając VFR NOC masz uprawnienia do pilotowania samolotów jednosilnikowych o MTOW
(maksymalna masa startowa) 5700kg w celach niezarobkowych w nocy z widzialnością terenu, według
tzw. przepisów VFR (Visual Flight Rules).

Dalsze możliwości, po otrzymaniu licencji.
Jak tylko odbierzesz licencję, nie przestawaj się uczyć. W Adriana Aviation jest wiele możliwości
zwiększania kwalifikacji i kompetencji.
Na przykład: loty według wskazań przyrządów IR(A), na samoloty wielosilnikowe, angielski lotniczy
(według skali ocen ICAO), loty zagraniczne (Kowno, Bornholm, Heringsdorf), minikursy
uzupełniające/doskonalące (starty i lądowania z krótkich pasów, wyprowadzanie z korkociągów,
lądowania z bocznym wiatrem, lądowania awaryjne, podstawowa współpraca w załodze, wlot w IMC,
loty grupowe).

Uwaga końcowa o Adriana Aviation.
Na lotnisku znajduje się wygodny hotel dla pilotów, jest bliski dostęp do miasta Chełmno, nazywanego
„Padwą Północy”, Torunia, Bydgoszczy i Grudziądza. Przystanek autobusowy jest przy wjeździe do
ośrodka. Posiadamy świetnie wyposażone sale do planowania lotów VFR i oddzielną dla lotów IFR. Na
wyposażeniu jest symulator, w którym możesz bezpiecznie przetrenować sytuacje awaryjne, które
mogą spotkać pilotów. Typ samolotu do szkolenia ma znaczenie, musi być on wytrzymały i bezpieczny. Jakość samolotu szkolnego kształtuje cenę kursu. W Adriana Aviation są do wyboru często spotykane samoloty Cessna 150, 172, lub nowe samoloty, także z dobrą opinią wśród pilotów typu Tecnam P2002JF.
Wszystkie samoloty są dobrze wyposażone, a o jakość obsługi technicznej na miejscu dba nasz zespół
mechaników.

Napisz maila a adres ht@adriana.com.pl lub zadzwoń do nas: (56) 686 78 67, przygotujemy dla Ciebie
ofertę. Albo - najlepiej umów się z nami na lotnisku, z miłą chęcią zaprezentujemy, samoloty, symulatory,
instruktorów i odpowiemy na Twoje pytania.
Czekamy na Ciebie Pilocie

Plik do pobrania