Uprawnienia IR(A)/SE

Krótki opis.
IR(A) SE jest dodatkowym uprawnieniem, które może być wpisane do licencji PPL(A) lub CPL(A).
Uprawnia do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych według wskazań przyrządów.
Wymagania wstępne.
· Licencja CPL(A) lub PPL(A)
· 50 godzin jako pilot dowódca (PIC).
· Ukończony kurs do uprawnienia IR(A) lub ukończona kurs teoretyczny do ATPL(A)
Czas lotu.
Kurs praktyczny do uprawnienia IR(A) według wymagań Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trwa przez
minimum:
· Etap I - podstawowy moduł szkolenia do lotów wg wskazań przyrządów ( 5 godzin na samolocie
i 5 godzin na FNTP II)
· Etap II – proceduralny moduł szkolenia do lotów wg wskazań przyrządów ( wszystkie loty z
instruktorem):
 Szkolenie na samolocie SEP(L) w połączeniu z FNTP II: nalot na samolocie – 10
godzin, nalot na FNTP II – 30 godzin.
 Szkolenie na samolocie SEP(L) w połączeniu z FNTP II pilota posiadającego licencję
pilota samolotowego zawodowego CPL(A): nalot na FNTP II – 25 godzin, nalot na
samolocie 15 godzin.
Podczas nauki latania najlepiej jest brać regularnie lekcje, ale nie ma wymogu ukończenia szkolenia w
określonym czasie. Weź pod uwagę, że nie nauczysz się latać w jeden weekend. Średnio należy
przeznaczyć na kurs 7-10 dni na szkolenie na symulatorze i 4-5 dni lotnych na samolocie. Niektórzy
uczniowie, dla swojego komfortu wymagają więcej niż konieczne minimum godzin. Wszystko zależy od
Twojego zaangażowania, Twoich zdolności i regularności przyjazdów na lotnisko.
Jedną z głównych korzyści latania u nas, jest to że posiadamy swoje lotnisko - nie musimy czekać i
dzielić się nim z innymi ośrodkami, klubami, albo samolotami rozkładowymi/czarterowymi. Cena godziny
lotu zawiera opłaty za lądowania w Watorowie i wszelkie inne koszty.
Kurs teoretyczny.
Oprócz latania, będziesz musiał zaliczyć 150 – godzinny kurs teoretyczny z następujących
przedmiotów: Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego, ogólna wiedza o statku
powietrznym, planowanie lotu i monitorowanie lotu, człowiek – możliwości i ograniczenia, meteorologia,
nawigacja, łączność IFR.
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminami. Egzamin jest zaliczony, gdy student udzieli 75%
prawidłowych odpowiedzi z każdego przedmiotu.
Kondycja psychofizyczna.
Do szkolenia wymagane są badania lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2, od lekarza zatwierdzonego przez
ULC. Te badania nie są zbyt skomplikowane, wypełniamy ankietę na temat stanu swojego zdrowia,
robimy morfologię, ekg, audiogram, etc, odwiedzamy okulistę i laryngologa, a na końcu wyniki
przedstawiamy lekarzowi – orzecznikowi.
Koszt uzyskania licencji IR(A) SE.
Na całkowity koszt uzyskania licencji IR(A) SE składa się cena kursu teoretycznego, czasu lotu, zakupu
książek, opłat do ULC i za badania lekarskie. W Adriana Aviation nie ma wpisowego i nie pobieramy
składek członkowskich.
Szczegółową ofertę mamy w zwyczaju przedstawiać na lotnisku.
Do czego uprawnia licencja IR(A) SE.
Posiadając uprawnienie IR(A) SE możesz latać samolotami jednosilnikowymi według wskazań
przyrządów. Uprawnienie jest ważne 12 miesięcy od daty wpisania do licencji.
Dalsze możliwości, po otrzymaniu licencji.
Jak tylko zdasz egzamin na nowe uprawnienie, nie przestawaj się uczyć. W Adriana Aviation jest wiele
możliwości zwiększania kwalifikacji i kompetencji.
Na przykład: angielski lotniczy (według skali ocen ICAO), loty zagraniczne (Kowno, Bornholm,
Heringsdorf), minikursy uzupełniające/doskonalące (starty i lądowania z krótkich pasów,
wyprowadzanie z korkociągów, lądowania z bocznym wiatrem, lądowania awaryjne, podstawowa
współpraca w załodze, wlot w IMC, loty grupowe).
Uwaga końcowa o Adriana Aviation.
Na lotnisku znajduje się wygodny hotel dla pilotów, jest bliski dostęp do miasta Chełmno, nazywanego
„Padwą Północy”, Torunia, Bydgoszczy i Grudziądza. Przystanek autobusowy jest przy wjeździe do
ośrodka.
Posiadamy świetnie wyposażone sale do planowania lotów VFR i oddzielną dla lotów IFR. Na
wyposażeniu jest symulator, w którym możesz bezpiecznie przetrenować sytuacje awaryjne, które
mogą spotkać pilotów.
Typ samolotu do szkolenia ma znaczenie, musi być on wytrzymały i bezpieczny. Jakość samolotu
szkolnego kształtuje cenę kursu. W Adriana Aviation są do wyboru często spotykane samoloty Cessna
150, 172, lub nowe samoloty, także z dobrą opinią wśród pilotów typu Tecnam P2002JF.
Wszystkie samoloty są dobrze wyposażone, a o jakość obsługi technicznej na miejscu dba nasz zespół
mechaników.
Napisz maila a adres ht@adriana.com.pl lub zadzwoń do nas: (56) 686 78 67, przygotujemy dla Ciebie
ofertę.
Albo - najlepiej umów się z nami na lotnisku, z miłą chęcią zaprezentujemy, samoloty, symulatory,
instruktorów i odpowiemy na Twoje pytania.
Czekamy na Ciebie Pilocie!

Plik do pobrania